Nový vizuální styl MUO spojuje staré a moderní umění ve třech písmenech

15.04.2021 12:38|příspěvkové organizace

Kombinace stylizované historické lomené iniciály a moderního bezpatkového písma, k tomu decentní propojení černé, bílé a hřejivě šedé – to je základ nového vizuálního stylu Muzea umění Olomouc.

 

Vyjadřuje tak podstatu Muzea umění – spojení starého a moderního, kulturního dědictví minulosti i živého umění. Nový vizuální styl vypracovala trojice grafických designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde, kteří zvítězili v soutěži pořádané pro Muzeum umění renomovanou společností CZECHDESIGN.

Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - plakáty, letáky, tiskoviny

S logem, které doposud užíváme a které vytvořil náš skvělý grafik Petr Šmalec, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal. „Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“

Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO. „Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde. Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou. „Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová.

Barevná a materiálová paleta

Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost CZECHDESIGN, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti. „Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká ředitelka společnosti Jana Vinšová.

Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do procesu soutěže na nový vizuální styl muzea. 

 

Kontakt:
Mgr. Tomáš Kasal

tiskový mluvčí
Muzeum umění Olomouc
Denisova 47, 771 11 Olomouc
T: 585 514 282
M: 602 671 477
E: kasal@muo.cz 
W: web | facebook | twitter

Soubory ke stažení
TISKOVÉ ODDĚLENÍ

Michaela Lagronová
Vedoucí tiskového oddělení
Tisková mluvčí
email: michaela.lagronova@mkcr.cz

Ivana Awwadová
Pracovnice tiskového oddělení
email: ivana.awwadova@mkcr.cz

Petra Hrušová
Pracovnice tiskového oddělení
email: petra.hrusova@mkcr.cz
info Novinářské dotazy prosím zasílejte na press@mkcr.cz.
Ostatní (včetně dotazů dle zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím) směřujte na epodatelna@mkcr.cz, odkud budou zaslány příslušným odborným útvarům k vyřízení.